Friday, July 13, 2012

İki tekerlekli bisiklet öğretmenin çok kolay bir yolu var!: Pedalsız Bisiklet

Neden biz bilmiyoruz bunları da çocukları habire 2 ana +2 minik yan tekerlek işkencesine tabi tutuyoruz?

Olaya baştan başlayayım: Yazılarını sık sık okuduğum baby center'da bir gün bir video gördüm. (Link'ini atınca başka videolar çıkıyor, www.babycenter.com'dan aratmanız en iyisi)

Bahsettikleri yöntemle çok ama çok kısa bir sürede (bazıları için 15 dakikada) 2 tekerlekli bisikleti kullanmanın kolay bir yönteminden bahsediyorlardı. Videoyu hemen seyretmeye başladım zira benim değerli eşim de bilmiyor. Çok istiyordu öğrenmeyi ama nasıl olacak bu iş diye de çekinceleri vardı.

Videoda tarif edilen yöntem şu: Bir bisikleti alıp, pedallarını söküyorsunuz. Kendinize tercihen çimlik bir alan ve hafif eğim buluyorsunuz. Seleyi, ayaklarınız yere tam basacak şekilde ayarlıyorsunuz. Sonra 2 ayak yardımıyla hızlanıp hızlanıp ayaklarınızı yerden kaldırıyorsunuz. Eğim de olunca pedalsız hızlanıp, birden dengeyi kurmaya başlıyorsunuz. Böylece sürücü adayımız dikkatini sadece dengeye veriyor, pedal, fren gibi sistemler ile bosuna oyalanmıyor.

Bunu önce eşimde denedik. Sonuç: sanırım 10 dakika bile sürmeden, ayaklarını yere koymadan yokus asağıya gidiyordu.

Alp için ise farklı birşey yaptık: Yurtdısında çok sık gördüğüm ama daha önce "bu da nedir, ne acayip birşey" dediğim pedalsız bisikletlerden aldık. Çok şanslıyım, Türkiye'ye yeni açılmış olan Alman Rossmann'ın bir dükkanına denk geldim. Sadece 49TL'ye bu bisikleti aldım. Boyuna göre ayarlayıp bahçemizde şans eseri bulunan eğimli çimlik araziye gittik. 15 dakika sonra Alp ayaklarını yere koymadan yokuş aşağıya gidebiliyordu. Bu bir mucize! Biliyorum ve görüyorum ki 4 tekerlekli bisiklete binen çocukların 2'ye geçmesi çok uzun zaman alıyor. Bu yöntem olması gereken şey. Zaten u-tube'da, "how to teach to ride a bike" şeklinde bir arama yapın, göreceksiniz ki, bütün okullar bu yöntemle bisiklet öğretiyorlar. Biz bu konuda çok geride kalmışız ama sanırım yaygınlaşacak. Eskiden pedalsız bisiklet hiç yoktu. Aldığımız bisikleti merak ediyorsanız, buyurun size bir foto:


3 comments:

Benden Bizden said...

Bir süredir ben de pedalsız bisiklet arıyorum Bambinoya ama bulduklarım hep pahalı geliyordu. Rossman'a bakacağım hemen bugün. Çok teşekkürler, çok faydalı bir yazı gerçekten :)

Mutlu Suner said...

Sanırım bitmiş, en azından Nişantaşı, Üsküdar mağazalarında bittiğini biliyorum. Diğer illerde tanıdık varsa oralarda belki çıkar. Telefon edince cevap veriyorlar:)

birdamlacıkyağmur said...

Yagmur'un bisikletleri de pedalsiz. İlkini 1.5 yasında aldık. Genis tekerlekli, İkincisini de 2.5 yasında ince tekerlekli. İkisi de imaginarium'dan. Rossman seçeneğini bilseydim Çok uygunmus gercekten. :(